Grunty i podatki
Opublikowano: 09-10-2020
Od 2017 do 2019 roku w Piotrkowie Trybunalskim przeprowadzana była prze firmę zewnętrzną aktualizacja ewidencji gruntów i budynków, a wyniki tego spisu były podstawą do naliczenia podatku. Po zakończeniu tych prac, każdy mieszkaniec miał możliwość zapoznania się ze zaktualizowaną ewidencją. Jeśli ktoś nie zrobił tego wcześniej, a ma wątpliwości co do naliczonego podatku -może zrobić to teraz. Przeprowadzenie takiej aktualizacji podyktowane było wymogami prawa i miało na celu dostosowanie ewidencji do nowych przepisów. Teraz na podstawie tych zaktualizowanych danych od początku 2020 roku piotrkowski magistrat wysyła do mieszkańców informacje podatkowe. Te jednak nie zawsze są zrozumiałe i u niektórych piotrkowian budzą wątpliwości co do rodzaju i wysokości naliczonego podatku. Aby zrozumieć w jaki sposób naliczane są nowe stawki podatkowe, niezbędne jest poznanie aktualnej klasyfikacji gruntu oraz budynków. Przeprowadzona przez geodetów aktualizacja zawiera wszystkie zmiany , także te nie zgłoszone wcześniej przez właścicieli dlatego istotne jest aby każdy właściciel nieruchomości wiedział co w tym spisie zostało uwzględnione. Dlatego jeśli ktoś ma jakikolwiek wątpliwości dotyczące zaktualizowanej ewidencji gruntów budynków może je zgłaszać pisemnie na adres Urząd Miasta Referat Geodezji, Kartografii i Katastru ul. Szkolna 28 lub telefonicznie pod numerem telefonu 732 18 05 lub 732 18 11. (robimy planszę do adresu i numerów telefonu). Należy także pamiętać, że według obowiązujących przepisów właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zgłaszania zmian objętych ewidencją gruntów i budynków w ciągu 30 dni. Także zmian , które zaistniały po zakończeniu prac geodezyjnych.