Piotrkowianie pojadą szybciej
Opublikowano: 14-05-2014
160 kilometrów torów, 142 przejazdy, 43 perony, 12 przejazdów oraz 11 stacji to liczby na jakie można przeliczyć trwający od kilku miesięcy remont linii kolejowej na trasie Koluszki – Częstochowa. O tym co już zrobiono, co jest w trakcie i jakie będą efekty przeprowadzanych prac o tym mówiono podczas konferencji prasowej zorganizowanej we wtorek w Piotrkowie.
Na piotrkowskim dworcu praca wre. Budowlańcy stawiają nowy wyższy peron wyspowy, kładzione jest również nowe torowisko a na nim tory. Plac budowy obserwują podróżni i cieszą się na przyszłe nowości.
Co już zostało wykonane a co przed podróżującymi to wyliczano podczas konferencji prasowej. Obecnie stan wykonanych robót szacuje się na około 1/3 całego planu. Wymieniono już 47 kilometrów torów z planowanych 160, wyremontowano 8 z 43 peronów oraz wymieniono 39 sztuk rozjazdów z planowanych 142. Prace idą niemal zgodnie z planem.
Po remoncie podróż z Koluszek na stację Częstochowa potrwa 1 godzinę i 16 minut. Szybciej to jedno drugie to bezpieczeństwo – bo nowe tory i rozjazdy dla przedstawicieli polskiej kolei jest jednoznaczne z poprawą bezpieczeństwa. Na nie wpływ będą miały też zmiany na rogatkach. Na 19 przejazdach zorganizowana będzie samoczynna sygnalizacja przejazdowa.
Co jeszcze ważne - podczas konferencji prasowej padły obietnice. Remont dworca w Piotrkowie będzie kompletny. Kończą się ustalenia z konserwatorem w sprawie zabytkowej wiaty. Ta doczeka się remontu - choć będzie musiała na niego poczekać do przyszłego roku. Koszt rewitalizacji czyli przywrócenia na trasie przypisanych parametrów technicznych to kwota 535 milionów złotych. Z tego nieco ponad 416 milionów pochodzi z dofinansowania ze środków unii Europejskiej.