Tele-tłumacz
Opublikowano: 13-01-2016
Konieczność umawiania wizyty wcześniej, albo porozumiewanie się za pomocą kartki - takie sytuacje w trakcie załatwiania spraw urzędniczych najczęściej towarzyszą niesłyszącym. Nie w Piotrkowskim magistracie. Tamtejszy urzędników przeszkolonych z podstaw języka migowego wsparto specjalnym videotelefonem - pozwoli on na sprawniejszą i fachową pomoc dla osób niesłyszących.
Widotelefon to nic innego jak aparat telefoniczny wyposażony w duży ekran i kamerę. Dzięki jego funkcją urzędnik w momencie obsługiwania osoby niesłyszącej łączy się za pomocą wideorozmowy z dyżurującym tłumaczem języka migowego. Dzięki niemu treść konwersacji między urzędnikiem a klientem jest tłumaczona na język migowy a migowy na język mówiony. Choć piotrkowscy urzędnicy zostali przeszkoleni z podstaw języka migowego to takie urządzenie usprawnia obsługę. Dzięki videotelefonowi osoby niesłyszące nie muszą obawiać się że podczas załatwiania spraw urzędowych zostaną źle zrozumiani. Tłumacze mają certyfikat oraz potrzebną wiedza z zakresu języka urzędowego. Mało tego wizyty nie trzeba będzie już zamawiać. Wprowadzenie usprawnienia w postaci wideotłumaczeń to nie tylko realizacja wymogów ustawy przez magistrat - urząd chce być przyjazny. Koszt obsługi osób głuchoniemych dzięki wideofonowi to wartość aparatu i abonament za usługi tłumacza. Wideotelefon znajduje się w siedzibie magistratu przy ulicy Szkolnej - w miejscu gdzie można załatwić wymianę dowodu zarejestrować auto lub złożyć dokumenty związane z gruntem oraz mieszkaniami.