Uwaga na przejazdach

Opublikowano: 19-04-2021
W pierwszym kwartale bieżącego roku na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do mniejszej ilości wypadków ze skutkiem śmiertelnym w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Kierowcy coraz większą uwagę przykładają do bezpiecznego pokonywania przedzjazdowy kolejowych – choć nie brak również i brawurowych wręcz ekstremalnych zachowań.
W ubiegłym roku w pierwszym kwartale na przejazdach kolejowo-drogowych doszło do 47 wypadków i kolizji w analogicznym okresie tego roku było ich 49. To co optymistyczne dotyczy skutków tych zdarzeń o 60% zmniejszyła się ich śmiertelność.

Nieostrożnych zachowań rejestrowanych przez monitoring zamontowany nie brakuje. Część z kierowców niemal traci głowę, gdy rogatki zaczynają się opuszczać. To dla wielu jakby sygnał do startu i wyścigu kto pierwszy auto czy szlaban... w efekcie niektórzy muszą się nakombinować by bezpiecznie przejechać za rogatki.... niejednokrotnie wiąże się to z uszkodzeniem szlabanu. Brak myślenia o konsekwencjach pośpiechu na przejazdach może skończyć się nie tylko uszkodzeniem pojazdu, ale również śmiercią … bo auto czy osobowe czy ciężarowe w starciu z lokomotywą nie ma najmniejszych szans. A lista przewinień jakie mają na koncie kierowcy aut jak również jadący jednośladami jest długa.

Podstawowe błędy kierowców to - ignorowanie znaku stop, czerwonych świateł zabraniających wjazdu na tory, wjeżdżanie pod opadające rogatki, a nawet omijanie slalomem zamkniętych zapór. Kierowcy lekceważą także zasadę nie wjeżdżania na tory, jeśli nie ma możliwości zjazdu poza przejazd.

W Piotrkowie Trybunalskim są 4 przejazdy kolejowo-drogowe kierowane przez dróżnika czy automatyczny system, ale żaden nie zwalnia z zachowania bezpieczeństwa. A jeśli już do niebezpieczniej sytuacji dojdzie każdą trzeba zgłosić - jak i gdzie o tym informują żółte naklejki umieszczone na przejazdach. To tabliczka z numerami. Pierwszy to indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa jego położenie. Drugi to numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie.

Aby było bezpieczniej mimo epidemii prowadzone są kampanie społeczne typu „Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. W ubiegłym roku przeprowadzono spotkania edukacyjne również w przestrzeni wirtualnej również za pomocą gier edukacyjnych.
Proszę określić gdzie leży problem:
8 + 3 =
Link
8 + 3 =