Ufaj, ale sprawdzaj
Opublikowano: 21-02-2014
Jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych w celu nakłonienia abonentów do zmiany umowy? Jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić,kiedy umowa została zmieniona wbrew woli? O tym z rozmawiano dziś z mieszkańcami Piotrkowa i powiatu w Urzędzie Miasta w ramach kampanii informacyjnej skierowanej do konsumentów 50 plus „Ufaj, ale sprawdzaj”.
Scenariusz zazwyczaj jest podobny – abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę usługi lub operatora, zdarza się , że podpisuje umowę nie czytając jej i w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. A przedstawiciele telekomunikacji często wykorzystują naiwność i ufność klientów. Najbardziej narażeni na „marketingowe chwyty” są ludzie starsi, a biorąc pod uwagę skalę problemu i ilość interwencji - Urząd Elektronicznej od roku 2012 organizuje seminaria edukacyjne. W Piotrkowie to było pierwsze spotkanie, ale - jak podkreśla Miejski Rzecznik Konsumenta Bartłomiej Krasiński – bardzo potrzebne. Pytania oraz podejrzenia o nieuczciwe działania ze strony dostawcy usług telekomunikacyjnych można kierować do Centrum Informacji Konsumenckiej tel. 801 900 853. W Piotrkowie porad udziela również Miejski Rzecznik Konsumentów – tel 44 732- 77 – 75.